úterý 17. února 2015

Stepper – pomůcka pro efektivní domácí cvičení

Chcete-li své tělo formovat v pohodlí domova, vyplatí se pořídit stroje, které vám k žádaným výsledkům dopomohou. Mezi ty základní patří i stepper. Uživatelé si chválí kompaktní provedení, vysokou účinnost a možnost kombinovaného tréninku, jak aerobního, tak posilovacího.

Při cvičení na stepperu napodobujete chůzi do schodů, která sama o sobě představuje pro tělo velmi přínosný pohyb. Zvyšuje fyzickou kondici a zároveň pozitivně ovlivňuje kardiovaskulární systém, je vhodný pro spalování tuků a hubnutí, zpevňuje boky, hýždě a stehna. Na stepperu navíc nedochází k takovému namáhání kolenních kloubů jako u běžné chůze, protože se jedná o plynulý pohyb bez nárazů a otřesů.



Typy stepperu

Steppery jsou k dostání v různých provedeních. Základní jsou stojanové, které mají držadla či madla na ruce. Dále existují mini, twist nebo side (boční) steppery, které jsou oproti prvnímu druhu menší a o to skladnější. Uvedené typy se liší nejen konstrukcí, ale také variabilitou a náročností cvičení. U těch pokročilejších tak lze nastavovat například výšku kroku či zátěž a odpor.

 

Tipy pro výběr

Před nákupem si promyslete, jak často a jakým způsobem budete na stepperu cvičit. Jestliže zvažujete téměř každodenní intenzivní trénink, poohlédněte se po propracovaných modelech s širokými možnostmi regulace. Takové nároky splňují zejména stojanové trenažery. Mini, twist nebo side steppery jsou pak doporučovány pro nepravidelné a především méně náročné cvičení nebo pro ty, kteří si chtějí domů pořídit posilovací stroj, ale nemají dostatek prostoru pro jeho stálé umístění. Důležité je také myslet na to, kdo z domácnosti bude na stepperu šlapat. Podle toho pak volte nosnost stroje. Co se týče výrobce, vsaďte na osvědčené značky jako KETTLER, inSPORTLINE nebo Domafit, které jsou zárukou vysoké kvality.




8 komentářů:

  1. No já nevím. Myslím si, že pokud má doma člověk schody, tak je něco takového úplně zbytečné. Já se třeba po našem schodišti nachodím až až. Bohužel je to na něm i vidět. Myslím si, že i předchozí majitelé domu schody používali velmi často. Schodovky i zábradlí jsou totiž velmi ošoupané. Asi by to už chtělo výměnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Špatný nápad to určitě není, ale já jsem zastánkyní toho, že nejlepší forma cvičení je prostě plavání. U toho člověk zapojí opravdu celé tělo, kdežto u stepperu bohužel ne. Je ale pravda, že teď dlouho moc nikde plavat nešlo, maximálně tak v přírodě. My to máme vyřešené docela. Na zahradě máme totiž plastový bazén, ve kterém se dá plavat celý rok.

    OdpovědětVymazat
  3. Něco takového jako je zmiňovaný stepper si přála manželka k posledním Vánocům pod stromeček, jenže mně se to do naší už tak chytré domácnosti (hlavně díky propojení s cloudem všech chytrých zařízení a spotřebičů od Jablotron) zdálo jako moc "hloupé" :-D Proto jsem se rozhodl pořídit moderní běžecký pás, který se synchronizuje s celým eko-systémem :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Možná že se naučím provozovat tento sport, ale bude to chtít ještě nějaký čas. Zadek tak dokonalý mít nebudu, to už vím. Ale zase kdybych přišla na vodu a ukázala fajn postavu, tak bych mohla dostat nějakou slevu. Slyšela jsem totiž, že půjčovna lodí sázava poskytuje slevu mladým holkám jen tak od pohledu. Jezdíte na Sázavu?

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem také začínala s obyčejným stepperem, když jsem se snažila shodit kila navíc. To už mi pak však nestačilo a chtěla jsem najít nějakou aktivitu, se kterou bych se mohla opět dostat do kondice. Nakonec jsem se začala zajímat o to, jak vybrat boxovací pytel a zůstala jsem u boxu dalších 5 let.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem si domů pořídila rotoped, protože jsem neustále nebyla spokojená se svojí postavou. Postupem času se to začalo projevovat i v mém osobním a sexuálním životě. Kamarádkami mi potom doporučila tantra masáže a musím říct, že mi opravdu pomohly. Nikdy jsem se ještě necítila tak sebevědomě jako po nich.

    OdpovědětVymazat
  7. S manželem se snažíme stravovat zdravě a každý den chodíme běhat. Samozřejmě si někdy taky zahřešíme s nějakou tou dobrotou, ale snažíme se být zodpovědní za své zdraví. Oba jsme si koupili smart hodinky, abychom si mohli hlídat příjem a výdej denního příjmu a při běhu si můžeme hlídat tepovou frekvenci, která je velice důležitá.

    OdpovědětVymazat
  8. Rozhodla jsem se změnit svůj životní styl a brala jsem to opravdu vážně, takže kromě pravidelného cvičení jsem zapojila i další věci. Investovala jsem tedy i do sauny na míru a musím říct, že se to podle mě opravdu pomalu vyplácí. Poměrně rychle hubnu a už se cítím i mnohem lépe.

    OdpovědětVymazat