pátek 24. července 2015

Čelovka jako nepostradatelná pomůcka při pohybu ve tmě

V některých případech na velikosti prostě záleží. Výdrž čelovky a její velikost zásadně souvisí s růstem výkonu. Světlo, které vydává, je závislé na baterii. Záleží na tom, co kdo potřebuje. Zda je nutná velká výdrž na dlouhé svícení nebo spíše člověk preferuje lehkou čelovku s menší výdrží. Z tohoto důvodu se čelovky dělí podle umístění baterie. Napájení nerozhoduje jen o délce svícení, ale také o pohodlnosti a kompaktnosti.

Čelovky se mohou stát skvělým pomocníkem při každé práci. Dají se použít v extrémních venkovních podmínkách nebo se hodí i doma. Jednoduše se s nimi zachází a naučí se to prostě každý. Snadno si můžete vybrat dobu životnosti. Chcete-li se několik hodin potápět, potřebujete vodotěsnou čelovku se zabudovanou baterií. Kvalitní výkon po celou noc a navíc volnost při pohybu vám zajistí čelovka s baterií umístěnou na zadní straně čelenky. Jestliže potřebujete stálý zdroj světla a velkou výdrž, bude se vám hodit čelovka připojená na kabel, který jí napájí z dodatečné baterie.  Tento styl svícení vám přináší bezpečnost, pohodlí a jistotu pro každou denní dobu a čas.


Čelovka v kompaktním provedení

Když si chcete posvítit na cestu, nemusíte nosit těžké a neskladné baterie. I při malé váze čelní svítilny, můžete mít cestu dostatečně osvětlenou. Rozhodnutí o použití čelovky s baterií zabudovanou uvnitř je závislé na době použití a na váze. Takto zabudované baterie přímo do zdroje světla neobtěžují nošením dalších cestovních doplňků. Mají sice menší výkon, ale jsou vodotěsné, kompaktní a snadno se obsluhují. Kompaktní čelovka se hůře přidělává na hlavu, ale snadno a rychle se používá.

Čelovka s bateriovým pouzdrem

Pokud je baterie oddělitelná, nemusí to ještě nutně znamenat problém. Delší doba životnosti se vykompenzuje vyšší stabilitou. Pouzdro na baterie je umístěné na opačné straně hlavy, kde vyrovnává váhu svítilny a působí jako závaží. Rovnováha je jasně zřetelná na způsobu nošení. Čelovka s bateriovým pouzdrem působí přirozeně, je lehká a snadno si na její nošení zvyknete. To, jak je pohodlná se odrazilo i na jejím využití. Patří mezi nepostradatelné pomocníky při nočních pracích. Pokud se s ní i s vedeným kabelem zachází opatrně, nabídne vám dlouhou životnost a velkou kapacitu.

Čelovka, která má oddělené bateriové pouzdro

Pro předcházení zbytečným úrazům slouží helma na hlavě. Ten, kdo pracuje v nebezpečných provozech, její význam jistě ocení, protože riskovat se rozhodně nevyplácí. Helmy jsou vyrobené z příjemných a lehkých materiálů, a tak by bylo zbytečné helmu odmítat. Aby bylo světlo dostatečně zajištěno, je tento typ čelovky vybaven kabelem a baterií. V zimním období jste přímo vybízeni k použití baterie. I když je tělo obmotané kabelem, stálá teplota nad bodem mrazu zajišťuje dostatečné světlo při jakémkoliv druhu práce. Musíte-li v mrazu ven, stačí si zahřát baterii vlastním tělem a můžete svítit tak dlouho, jak potřebujete.
Více o čelovkách se dočtete ZDE.

7 komentářů:

  1. Tak to můžu potvrdit, že čelovka je doma fakt nepostradatelná. Akorát když ji potřebujete, tak ji většinou nemáte. Protože třeba já nedávno spal u svých prarodičů... Děda si nedávno koupil z antikart.cz krásné nástěnné hodiny... A já samozřejmě v noci šel přes jejich dům, tma jak v pytli, a do těch hodin naboural. Rána jak z děla. Naštěstí se neutrhly... Ale ulomila se tam taková pacička. :D

    OdpovědětVymazat

  2. Mohou jen potvrdit, že čelovka je skvělý pomocník v mnoha situacích. Jsem nadšený rybář, takže moje výpravy někdy vyžadují i spaní pod širákem. Proto jsem si koupil rybářské lehátko se spacákem. Někdy vás však mohou překvapit nečekané situace, a proto spím s čelovkou. Zatím se nestalo, že bych ji v noci potřeboval, ale je lepší být připraven.

    OdpovědětVymazat
  3. U nás nesmí čelovka chybět ve výbavě na žádný výlet. Manžel je do těchto vychytávek doslova blázen, takže máme doma výbavu jak do války. Nedávno nakoupil například filtrační konvice, které se dají navíc používat i doma, takže jsem je hnedka vyzkoušela. Přišlo mi, že voda chutnala mnohem lépe, takže ji filtruji každý den.

    OdpovědětVymazat
  4. S manželem jsme si letos našli vodácké trasy Vltava, kde je spousta hezkých tras, na které se velice těšíme. Musela jsem dokoupit jen pár věcí, co nám chybělo na naší vodáckou výpravu jako je třeba čelovka, protože se nám už několikrát stalo, že jsme museli něco řešit i po setmění.

    OdpovědětVymazat
  5. Uznávám, že čelovka je velmi praktický dárek a neměla by chybět v žádné domácnosti, ale tedy že bude mít větší úspěch, než peněženka, to jsem nečekala. A to jsem výběru pánské dárkové sady nevěnovala málo času. Ale hlavně, že je manžel spokojený a oba dárky jsou ve výsledku praktické, což mi dělá největší radost. Čelovku už jsem několikrát použila i já, takže je to trochu dárek pro všechny.

    OdpovědětVymazat
  6. Já si už život a práci bez čelovky nedokážu představit. Naposledy mi hodně pomohla během bouřky, kdy nám vítr odnesl část střechy z pergoly. Naštěstí jsme si dopředu koupili plachty na pergoly, se kterými se nám podařilo pergolu snadno a rychle opět zastřešit a zamezit dešti, aby nám poničil náš nábytek.

    OdpovědětVymazat
  7. Mohu jen souhlasit, čelovka je nepostradatelná, jak doma, tak i na cestách. Já si jí vozím i v autě, abych měla světlo vždy po ruce. Nedávno jsem najela do značky u nás ve městě a zničila jí. Druhý den mi kamarád poradil, že mám koupit tady novou značku a tím nahradit škodu.

    OdpovědětVymazat