pátek 17. července 2015

Fully neboli celoodpružená kola

Fully jsou kola, která jsou především vhodná doterénu, a tak s přehledem zvládnou i krkolomnější jízdu, například v horách nebo v lese. Děkovat můžeme tomu, že kromě odpužených předních vidlic mají i pérování zadního kola. Kromě lepších možností zvládnutí i terénních cest nám tato vychytávka napomáhá i k pohodlnější jízdě.



Nicméně je při koupi kola nutné zvážit několik důležitých faktorů - ani celoodpružené kolo není kolo pro každého. Například pro člověka, který kolo využívá pro jízdu do práce nebo na nákupy je celoodpružené kolo zbytečný luxus.

Celoodpružené kolo a jeho výhody

Mezi největší výhody patří samostatné odpružení jak předního, tak zadního kola. Díky tomuto odpružení kolo vůbec nedrncá a Vám je tak dopřána maximálně pohodlná jízda. Mimo to je tento typ kola, oproti ostatním, bezpečnější a lépe se ovládá.

Celoodpružená kola a jejich dělení

Kolo Zdvih, milimetry pružení Využití a určení


Cross Country


do 100 mm
Tato kola jsou primárně určena pro výletní jízdu a počítají tedy s méně náročnějšími cestami a silnicemi. Můžeme je nejčastěji vidět během závodů nebo na olympiádách.

All-mountain

130 mm
Tato kola mnohem lépe tlumí a již jsou přizpůsobena pro náročnější terén.

Kola s robustnější konstrukcí

150 mm a 180 mm
Kola s tak vysokým zdvihem jsou určena především pro profesionální cyklisty, kteří si vybírají velice náročné terény.

Výběr a cena kola

Pro koho jsou tedy celoodpružená kola určena? Jste-li výletní cyklista a na kolo usedáte jednou, popřípadě dvakrát do roka, je pro Vás celoodpružené kolo naprosto zbytečná koupě a útrata peněz. Patříte-li ale mezi nadšené cyklisty, kteří si svůj volný čas rádi krátí a užívají v lesích, horách a na krkolomných cestách, je pro Vás celoodpružené kolo tou správnou volbou.

Cena takových kol začíná na třiceti tisících a pak dále roste. Obecně platí, že čím kvalitnější kolo chcete, tím více byste do něj měli investovat.




17 komentářů:

  1. Dám vám určitě zajímavý tip, jak si tohle kolo pořídit. Mrkněte se na výhodné hypotéky někde po internetu. Určitě nezůstanete jenom u nákupu kola, viďte. To by vás mrzelo po čase, že jste si neudělali větší radost. Já vám vidím na očích, že byste si chtěli i zrekonstruovat baráček, nemám pravdu? Jsem prostě chytrá žena, to se ví!

    OdpovědětVymazat
  2. S kolem vám teď neporadím, ale co vím jistě, tak že jsem expertka na hlásiče záběru. Manžílek je totiž rybář a do toho ještě provozuje jeden rybářský e-shop pro své kamarády. To byste nevěřili, jaké je to rybaření věda. Jsem si myslela, že je to o tom sednout si a čekat. Prd leda!

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, to jsou opravdu moc krásná kola. My s manželem rádi vyrážíme na výlety na kolech, takže dokáži takovéto kolo ocenit. Jediné, co mi na nich chybí, je držák na vodu. Já totiž při jízdě na kole mám dost často žízeň a vypiju fakt velké množství tekutin. Dokonce jsem tím tak známá, že mi náš kamarád vytiskl krásnou novou láhev na kolo! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc za srovnání. Já bych si dnes už také radši koupila celoodpružené kolo. Když jedeme s manželem do lesa na hard-tailu, tak co měsíc z obchodu na internetu musíme objednávat cyklodíly Nexelo. Protože jakmile jedete třeba z kopce, tak se roztřese řetěz a nedopatřením cestou přes kořen se můžete válet na zemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip na ten obchod. Já teda na kole v lese až tak moc nejezdím, nicméně letos jsem také byla nutna koupit nějaké nové cyklo komponenty. Moje kolo už to potřebovalo jako sůl. Několik let jsem na něm totiž nejezdila a to se na jeho stavu projevilo. Hlavně teda na pláštích apod.

      Vymazat
  5. Tyhle kola jsme měli půjčená na dovolené. Zařídila nám to cestovní pojišťovna. A musím uznat, že to byla docela zábava. Nikdy jsem moc nebyl na adrenalin, ale single traily mě docela bavily a to hlavně i toho důvodu, že to bylo všechno perfektně připravené a zabezpečené. :) Takže rozhodně doporučuji. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem v tomto odvětví naprosto nepolíben, ale jsem moc rád, že se dají najít na internetu takové články jako je například ten Váš a naprostý laik si díky němu může vybrat kolo nejen pro sebe, ale dokonce i pro celý zbytek rodinky :-) Rozhodli jsme se totiž žít mnohem aktivnějším životem než doposud a je to dle mého názoru skvělý krok. Navíc jsem na internetu našel slevový kupon, takže ušetříme několik tisíc z pořizovací ceny.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj. Mám takový dotaz. Já i moje manželka právě máme odpružená horská kola. Říkali jsme si, že bychom se na nich rádi vydali i někam trochu dál, než jen tady po okolí, tak teď přemýšlím nad tím, že bych si na auto pořídil takový ten nosič kol Nemá s tím někdo zkušenost? Případně i nějaké doporučení jaký vybrat? Díky.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky máme. Jak já, tak žena. Dost často jezdíme právě na různé cyklovýlety. Někdy s sebou bereme i naše vybavení na kempování z https://armik.cz/, někde přespíme a ráno zase pokračujeme. Teď v zimě teda nikam nejezdíme ale jak se oteplí, tak zase začneme.

    OdpovědětVymazat
  9. Pořádně odpružené kolo je základ, a to především pro cyklisty, kteří chtějí často vyrážet do náročných terénů. Já jsem tomu také ze začátku moc nevěřil a chtěl jsem na kole ušetřit. Z omylu mě však vyvedl pravidelný servis kol po sezóně, kdy mi technik oznámil, že jsem své kolo doslova odrovnal, a že bych měl raději investovat do něčeho kvalitnějšího a odolnějšího.

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem nakoupil celoodpružená kola pro celou rodinu, abychom mohli občas vyrazit na delší výlet do náročnějšího terénu. Bohužel naposled se nám při výletu rozbilo auto a v nejbližším servisu nám řekli, že nové díly na našeho Forda budou tak do dvou týdnů. Proto jsem ho raději vyměnil za Fabii, u které originální díly Škoda seženu do pár dní.

    OdpovědětVymazat
  11. My jsme kola pro děti pořizovali přes inzerát https://sportovni-potreby-hobby.biginzerce.cz/, děti rostou jak z vody, tak jsme jim úplně nechtěli kupovat nová kola za raketu. Ale jezdíme dost často a starší syn je do toho zapálený a nejradši by jezdil pořád. Takové celoodpružené kolo by mu udělalo velkou radost, v létě má narozeniny, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  12. Osobně mohu říct, že si už nedokážu život bez kvalitního kola představit. Aktuálně mám hned dvě, a to silniční a horské. Ráda jezdím do práce na kole, ale také nemám problém s tím, vyrazit i do náročnějšího terénu, kde se mohou pořádně vyřádit. Pro mě jsou nejkvalitnější kola STEVENS.

    OdpovědětVymazat
  13. Manžel nám koupil nová celoodpružená kola a mohu po vyzkoušení jedině doporučit. Je to luxusní jízda, protože díky odpružení to při jízdě nedrncá. Jsme s manželem spokojení a vždy když vyjedeme na výlet, nalijeme si pokaždé vodu do filtrační konvice. Pak už jen vyrazíme a někdy ujedeme i desítky kilometrů.

    OdpovědětVymazat
  14. Super kolo. Pro mě je kromě něj důležité také sportovní oblečení, které musí být kvalitně zpracované a hlavně funkční. Každopádně ráda investuji do oblečení, které mi bude dlouho sloužit, a nechci se starat o to, že se mi rozpáře nebo nějaký zip během pár týdnů odpadne. Právě proto čím dál tím častěji kupuji oblečení od českých značek.

    OdpovědětVymazat
  15. Můj manžel je vášnivý cyklista a před časem si pořídil celoodpružené kolo, aby si užil co nejvíce své projížďky. Na auto jsme si nechali nainstalovat držák na kolo, abych mohla muže odvést třeba na hory, kdy se on projede po horách a já si zase udělám pěší túru. Nedávno jsem koupila tady novou couvací kameru, která mi pomáhá, abych při couvání manželovi kolo na držáku neponičila.

    OdpovědětVymazat
  16. Viděla jsem že v jedné půjčovně raftů byla skupinka cyklistů kteří si chtěla uschovat svá kola a aspoň jeden den si jako relax dát jízdu na vodě. Přišlo mi to docela příhodné protože kdo jiný by potřeboval odpočinek než někdo, kdo denně najede přes 100 km.

    OdpovědětVymazat